پماد موضعي كيميا پماد موضعي كيميا .

پماد موضعي كيميا

افزايش خطر سلامتي با عدم درمان زخم ديابت

زخم پاي ديابتي از جمله شايع ترين زخم در بين افراد ديابتي است كه از بين ۴ نفرد ديابتي ۱ نفرد داراي زخم ديابت است كه پس از تشخيص دكتر متخصص متوجه مي شود. زخم ها تهديدي براي سلامتي شماست كه بايد آن را جدي بگيريد. همچنين علت اصلي قطع شدن عضوي از بدن در اثر زخم ديابت پيشرفته است كه براي جلوگيري از اين موضوع بايد نسبت به درمان آن هرچه سريعتر اقدام كنيد.

زخم ديابتي به طور كلي با آسيب به پا شروع مي شوند كه با پيشگيري از زخم ديابت به راحتي مي توان از آن شدت گرفتن و قطع عضو يا ساير موارد جلوگيري كرد. حتي يك برش كوچك در پا ، تاول موجب ايجاد پيدايش زخم ديابت مي شود در صورتي كه در افرادي كه ديابت ندارند زخم خودش بهبود پيدا مي كند اما اين مورد در افراد مبتلا به ديابت اينگونه نيست.

امل ايجاد و درمان زخم ديابت چگونه است؟
از عوامل ايجاد زخم ديابت مي توان به نوروپاتي اشاره كرد. نوروپاتي يعني آسيب به اعصاب در بخشي از قسمت هاي بدن به ويژه پا گفته مي شود. از جمله رايج ترين عارضه هايي است كه افراد مبتلا به ديابت آن را تجربه مي كنند.

اين آسيب به اعصاب مي تواند احساس پا را تغيير دهد و در نتيجه باعث احساس درد تا گزگز كردن و از بين رفتن احساس مي شود. بنابراين به اين موضوع توجه كنيد و نكات پيشگيري از زخم ديابت را هم انجام دهيد.

بيماري عروقي محيطي يا PAD اينگونه است كه رگ هاي پا انسداد شده و وقتي كسي اين بيماري را داشته باشد رگ هاي خوني نمي توانند اكسيژن و مواد مغذي را براي درمان زخم را انتقال دهند. بنابراين شما با استفاده از پماد كيميا مي توانيد اين مشكل را حل كنيد چراكه اين پماد گرفتگي رگ ها را برطرف مي كند.

عوامل نشان دهنده بيماري PAD در افراد ديابتي  :

درد در پاها به دليل فعاليت با درد همراه است كه معمولاً با استراحت بهبود مي يابد.
درد در پاها حتي در حالت استراحت هم پايدار است.
پاها حتي با فعاليت  كوچكي خسته مي شوند.
كاهش رشد موهاي پا يا ناخن هاي پا
يك پا يا پا كه از ديگري خنك تر است.
رنگ انگشتان پا يا پا كم رنگ يا آبي است.
با ايجاد زخم كوچكي در پا بهبودي بعد از گذشت مدت طولاني رخ نمي دهد.

اولاً كه جهت درمان زخم ديابت قطعي بايد موارد پيشگيري از انجام دهيد تا شدت پيدا نكند و سپس با استفاده از پماد كيميا مي توانيد درمان قطعي را تجربه كنيد بدون اينكه نياز باشد هزينه هاي بالايي جهت خريد پماد هاي ديگر كه مطمئن نيستيد واقعا جواب بدهد يا نه هدر دهيد همچنين با اين كار وقتتان هم هدر مي رود و طول درمان طولاني تر مي شود.

 عدم درمان زخم ديابت مي تواند تهديدي براي سلامتي و زندگي افراد باشد؟
زخم ديابت به تنهايي تهديد كننده زندگي نيست. با اين حال ، اگر درمان زخم ديابت انجام نشود، در نهايت مي تواند تهديد كننده زندگي باشد، به ويژه در موارد زير:

عفونت : باكتري ها مي توانند از طريق زخم وارد بدن شوند. هر زخمي كه بيش از ۳۰ روز وجود داشته باشد ، در معرض خطر ابتلا به عفونت است. باكتري ها مي توانند باعث ايجاد عفونت جدي در بافت شوند كه مي تواند به جريان خون وارد شود و باعث تهديد سلامتي فرد شود.

همچنين عفون تمي تواند گسترش يابد و باعث ايجاد عفونت استخواني به نام استئوميليت شود. در صورت عدم درمان زخم ديابت ، استئوميليت مي تواند منجر به سپسيس يا همان وارد شدن عفونت زيادتري داخل جريان خون شود.

انواع خاصي از باكتري ها مي توانند باعث ايجاد فاسييت نكروزان ، يك عفونت بسيار تهاجمي شوند كه مي تواند منجر به مرگ شود.

ايسكمي : در صورت وجود PAD ، بافت مي تواند به دليل كمبود جريان خون از بين برود. بافت مرده يا گانگرن در صورت عدم درمان مي تواند آلوده شده و منجر به مرگ شود.

قطع عضو : شايد عجيب به نظر برسد كه بگوييم قطع عضو ، كه درماني براي زخم پا است ، مي تواند زندگي را تهديد كند. اما يك فرد ديابتي كه قطع عضو شده است خطر مرگ و مير آن بسيار بيشتر از فردي است كه اين كار را انجام نداده است.

ادامه مطالب: افزايش خطر سلامتي با عدم درمان زخم ديابت

مطالب پيشنهادي: درمان زخم ديابت
خدمات كيميا سديد:

درمان زخم  ديابت | درمان زخم بستر | درمان زخم بورگر | 

شما مي توانيد براي ارتباط با كارشناسان كيميا سديد با شماره هاي زير تماس بگيريد:

02126853725

02126853706


برچسب: درمان زخم ديابت،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۰۳:۲۱ توسط:ahoora موضوع: نظرات (0)